Information nr. 40 om brug af begreber som ”gratis” og ”free” ved markedsføring af tilbud om bonus

15, apr 2019

Det følger af bekendtgørelse om onlinekasino § 20, stk. 1, 1. pkt. og bekendtgørelse om væddemål § 19, stk. 1, 1. pkt., at hvis en tilladelsesindehaver tilbyder en spiller en bonus for at deltage i et spil, skal alle vilkår være oplyst på en klar og tydelig måde i umiddelbar tilknytning til tilbuddet. 

Ifølge Forbrugerombudsmandens udtalelse af 29. februar 2016 er brugen af ordet ”gratis” ved markedsføring af et tilbud om bonus vildledende, hvis der er tilknyttet et omsætningskrav til tilbuddet. Dette er i strid med markedsføringsloven.

Læs udtalelsen

Se hele information nedenfor eller på Spillemyndighedens hjemmeside under menuen "Aktuelt", hvor alle informationer er samlet. 

Information 40

15 apr 2019

Brug af begreber som ”gratis” og ”free” ved markedsføring af tilbud om bonus

Det følger af bekendtgørelse om onlinekasino § 20, stk. 1, 1. pkt. og bekendtgørelse om væddemål § 19, stk.