Årsredegørelse 2024
Hvem skal indsende en årsredegørelse?
Alle tilladelsesindehavere af væddemål og/eller onlinekasino, som har haft tilladelse i perioden fra 1. januar 2024 til 31. december 2024, skal indsende en årsredegørelse til Spillemyndigheden.
Hvem skal ikke indsende en årsredegørelse?
For tilladelsesindehavere, hvor 2024 har været det første år, hvor der er udbudt spil, skal der i stedet indsendes en rapport for det første års udbud af spil (1.årsrapport), som skal afleveres senest 14 måneder efter, at tilladelsen er taget i brug (Blanket 2-05 Rapport for det første års udbud af spil).
Hvis tilladelsen er blevet fornyet, skal denne betragtes som en ny tilladelse. Det vil sige, at betingelser for det første år, hvor der er sket et udbud af spil, atter skal opfyldes, herunder kravet om indlevering af en rapport om første års udbud af spil (1.årsrapport) ét år efter tilladelsen er taget i brug, jf. lov om spil § 43, stk. 1. Brug evt. ovenstående link til blanketten.
Hvornår skal årsredegørelsen indsendes?
Årsredegørelsen skal være Spillemyndigheden i hænde senest den 30. juni 2025.
Hvordan indsendes årsredegørelsen?
Fremsendelse af årsredegørelsen for 2024 skal indsendes via et spørgeskema.
Før I kan udfylde spørgeskemaet, vil I modtage et link hertil. Det anbefales at udfylde spørgeskemaet af én omgang, men det er muligt at trykke på linket på et senere tidspunkt, hvor den burde genoptage besvarelsen med de tidligere indtastede svar.
Hvad skal årsredegørelserne indeholde?
Årsredegørelsen skal indeholde virksomhedens nøgletal og en beretning om, hvordan tilladelsesindehaveren har efterlevet lovens krav. Årsredegørelsen skal alene vedrøre udbuddet af spil på det danske marked i 2024, medmindre andet er angivet.
Tilladelse i Grønland
Hvis I har tilladelse til at udbyde spil i Grønland, skal årsredegørelsen også omfatte dette spiludbud. Det betyder at alle tal skal inkludere Grønland, også i de tilfælde hvor der yderligere spørges om Grønland specifikt.
Krav om fremsendelse
Oplysningerne i årsredegørelsen indhentes med hjemmel i spillelovens § 43, stk. 3 og hvidvasklovens § 65, stk. 2.
En manglende udarbejdelse af årsredegørelsen kan medføre en bøde efter spillelovens § 59, stk. 5, men kan også betragtes som en grov overtrædelse af spilleloven og kan medføre, at tilladelsen tilbagekaldes i medfør af spillelovens § 44, stk. 1, nr. 1.
Spillemyndighedens brug af årsredegørelsen
Årsredegørelsen gennemgås af Spillemyndigheden i tilsynsøjemed, herunder til Spillemyndighedens risikovurdering af de af hvidvaskloven omfattede virksomheder.
Der ses især på, hvordan tilladelsesindehaveren har efterlevet lovgivningen på Spillemyndighedens tilsynsområde.
Tavshedspligt
Den 28. marts 2023 traf Landsskatteretten afgørelse om, at de oplysninger, som Spillemyndigheden behandler efter spilleloven, ikke er omfattet af den særlige og ubetingede tavshedspligt efter skatteforvaltningslovens § 17. Afgørelsen kan læses på skat.dk.
Spillemyndigheden er dog stadig underlagt en almindelig tavshedspligt efter reglerne i forvaltningsloven § 27. Vi videregiver derfor fortsat ikke fortrolige oplysninger og forretningshemmeligheder, ligesom oplysninger om fysiske personer altid behandles under iagttagelse af reglerne i databeskyttelseslovningen.
Forhold, der handler om betaling af skatter og afgifter vil stadig være omfattet af den særlige tavshedspligt, da det hører under skatteforvaltningsloven.
Der vil i alle tilfælde foretages en konkret vurdering af, hvilke oplysninger, der kan udleveres.
Spørgsmål kan stilles via vores kontaktformular: Kontakt | Spillemyndigheden.
Spørgsmål i årsredegørelsen 2024
Tilladelsesindehavers informationer:
Tilladelsesindehaver _________________
Kontaktperson for årsredegørelsen _________________
Kontaktpersonens mailadresse _________________
Kontaktpersonens telefonnummer _________________
Har I tilladelse til at udbyde onlinekasino?
□ Ja
□ Nej
Har I tilladelse til at udbyde væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I online væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I landbaseret væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I udelukkende landbaseret væddemål?
□ Ja
□ Nej
Udbyder I spil i Grønland?
□ Ja
□ Nej
Har I tilladelse til at udbyde spil i andre lande?
□ Ja
□ Nej
Hvis JA, bedes I oplyse:
Hvilke lande det drejer sig om:
_________________________________
Hvilke typer spil tilladelsen omfatter:
_________________________________
Hvornår tilladelsen er givet:
_________________________________
1. Statistik – Registrerede spillere i 2024
1.1. Angiv antallet af nye spillere, oprettet i 2024, fordelt på alder og køn:
Hvis I har tilladelse til både væddemål og onlinekasino kan i angive jeres nye spillere for væddemål og onlinekasino samlet.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
1.2. Angiv antal registrerede spillere pr. dags dato
Omfatter alle spillere - også spillere, der ikke har spilaktivitet
Antal _________________
2. Statistik – Aktive spillere - ONLINEKASINO
2.1. Angiv antallet af aktive spillere på onlinekasino i alt i 2024 fordelt på alder og køn
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet (indskud over 0 kr.) i 2024. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2024 samt de aktive spillere i 2024 der blev registreret før 2024.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
3. Statistik – Aktive spillere - VÆDDEMÅL
3.1. Angiv antallet af aktive spillere på væddemål i alt i 2024 fordelt på alder og køn.
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet (indskud over 0 kr.) i 2024. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2024 samt de aktive spillere i 2024 der blev registreret før 2024.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
4. Statistik – Grønland
4.1. Angiv antallet af registrerede spillere i Grønland, oprettet i 2024, fordelt på alder og køn:
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
4.2. Angiv antallet af aktive spillere i alt i 2024 i Grønland fordelt på alder og køn:
Med aktive spillere menes alle de spillere som har haft spilaktivitet (indskud over 0 kr.) i 2024. Tallene skal både inkludere aktive spillere der blev registreret i 2024 samt de aktive spillere i 2024 der blev registreret før 2024.
Mænd:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
Kvinder:
18-25 år _________________
26-35 år _________________
36-45 år _________________
46-55 år _________________
56-65 år _________________
66-75 år _________________
76 + år _________________
5. Økonomiske nøgletal – Indtægter og omkostninger
5.1. Økonomiske nøgletal – Indtægter
Hvis I har tilladelse til både onlinekasino og væddemål bedes i angive nedenstående oplysninger for jeres samlede forretning i Danmark.
Alle beløb skal angives i danske kroner (DKK).
Indbetalinger _________________
Indbetalinger er den totale sum penge spillere har betalt ind til deres spilkonto.
Finansielle indtægter _________________
Finansielle indtægter vedrører tilladelsesindehavernes finansielle aktiviteter og inkluderer fx renteindtægter, valutakursdifferencer og udbytte og gevinster fra værdipapirer.
Andre indtægter _________________
Andre indtægter vedrører alle andre kilder af indtægter end ovenstående.
5.1.1. Økonomiske nøgletal - Indtægter
Hvilke andre indtægter?
5.2. Økonomiske nøgletal – Omkostninger
Hvis I har tilladelse til både onlinekasino og væddemål bedes i angive nedenstående oplysninger for jeres samlede forretning i Danmark.
Alle beløb skal angives i danske kroner (DKK).
Udbetalinger _________________
Udbetalinger er den totale sum penge spillere har trukket ud fra deres spilkonto via forskellige udbetalingsløsninger som betalingsoverførsler, kreditkort mm.
Spilleafgift _________________
Årsgebyr til Spillemyndigheden _________________
Særligt bidrag til hestevæddeløbssporten _________________
Kun relevant ved udbud af væddemål på hestevæddeløb.
Personaleomkostninger _________________
Personaleomkostninger er alle de udgifter der er forbundet med ansættelse af personalet, fx løn, pension, forsikringer, uddannelser og kurser.
Finansielle omkostninger _________________
Finansielle omkostninger vedrører tilladelsesindehaverens finansielle aktiviteter og inkluderer fx renteudgifter og tab fra værdipapirer.
Af- og nedskrivninger _________________
Af- og nedskrivninger er nedsættelser af værdien af virksomhedens aktiver.
Øvrige omkostninger (inkl. Markedsføringsomkostninger, men ekskl. bonus) _________________
Øvrige omkostninger vedrører alle andre kilder af omkostninger, inklusive markedsføringsomkostninger.
Skat af årets resultat _________________
Årets resultat (efter skat) _________________
Egenkapital _________________
6. Økonomiske nøgletal – ONLINEKASINO
6.1. Økonomiske nøgletal – Afgiftspligtig bruttospilleindtægt
Angiv afgiftspligtige indskud, gevinster, kommission og bruttospilleindtægt for onlinekasino i 2024.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Indskud _________________
Indskud er defineret som summen af de indsatser, der er placeret på spil. Bonusser er inkluderet i indskud. Indskud fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Gevinst _________________
Gevinster er den totale sum penge spillere har vundet fra spil. Gevinster fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Kommission _________________
Kommission er typisk en procentdel af indskud som spillerne betaler til tilladelsesindehaveren for at deltage i spil hvor de spiller mod andre spillere, f.eks. poker og bingo.
Afgiftspligt bruttospilleindtægt (BSI) _________________
Bruttospilleindtægt er defineret som indskud minus gevinster plus eventuel kommission.
6.2. Økonomiske nøgletal – Bruttospilleindtægt i Grønland
Angiv bruttospilleindtægt fra onlinekasino udbudt i Grønland. Hvis ikke I kan give et præcist beløb bedes I give et kvalificeret estimat.
Beløbet skal opgøres i danske kroner (DKK).
Bruttospilleindtægt i Grønland _________________
6.3. Økonomiske nøgletal – Forventninger til bruttospilleindtægt
Hvad er jeres forventninger til BSI for onlinekasino i 2025 og 2026?
Alle tal skal opgives i danske kroner (DKK).
Forventet bruttospilleindtægt i 2025 _________________
Forventet bruttospilleindtægt i 2026 _________________
7. Økonomiske nøgletal – VÆDDEMÅL
7.1 Økonomiske nøgletal – Afgiftspligtig bruttospilleindtægt
Angiv afgiftspligtige indskud, gevinster, kommission og bruttospilleindtægt for væddemål i 2024.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Indskud _________________
Indskud er defineret som summen af de indsatser, der er placeret på spil. Bonusser er inkluderet i indskud. Indskud fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Gevinster _________________
Gevinster er den totale sum penge spillere har vundet fra spil. Gevinster fra kommissionsspil skal ikke inkluderes.
Kommission _________________
Kommission er en procentdel af indskud eller gevinst som spillerne betaler til tilladelsesindehaveren i et spil mod andre spillere. Kommission vil typisk forekomme hos tilladelsesindehavere der udbyder spilbørser.
Afgiftspligt bruttospilleindtægt (BSI) _________________
Bruttospilleindtægt er defineret som indskud minus gevinster plus eventuel kommission.
7.2. Økonomiske nøgletal – Bruttospilleindtægt i Grønland
Angiv bruttospilleindtægt fra væddemål udbudt i Grønland. Hvis ikke I kan give et præcist beløb bedes i give et kvalificeret estimat.
Beløbet skal opgøres i danske kroner (DKK).
Bruttospilleindtægt i Grønland _________________
7.3. Økonomiske nøgletal – Forventninger til bruttospilleindtægt
Hvad er jeres forventninger til BSI for væddemål i 2025 og 2026?
Alle tal skal opgives i danske kroner (DKK).
Forventet bruttospilleindtægt i 2025 _________________
Forventet bruttospilleindtægt i 2026 _________________
7.4. Økonomiske nøgletal – Salgskanaler
Hvad er jeres indskud og gevinster opdelt på salgskanaler i 2024?
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Online inkluderer både computer og mobil.
De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med de angivne beløb for indskud og gevinst i pkt. 7.1.
Online indskud _________________
Online gevinster _________________
Landbaseret indskud _________________
Landbaseret gevinster
7.5. Økonomiske nøgletal – Livebetting
Angiv indskud og gevinster fra live-væddemål og væddemål indgået før begivenhedens start.
De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med de angivne beløb for indskud og gevinst i pkt. 7.1.
Alle beløb skal opgives i danske kroner (DKK).
Livevæddemål – indskud _________________
Livevæddemål – gevinster _________________
Væddemål før begivenhedsstart – indskud _________________
Væddemål før begivenhedsstart – gevinster _________________
8. Markedsføring – ONLINEKASINO
8.1. Markedsføring – Medier
Angiv markedsføringsomkostninger, opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier. Bemærk, at de anførte hovedbeløb for omkostninger til markedsføring bliver afstemt med de udspecificerede beløb, og at tallene derfor bør gå op.
TV _________________
Biograf _________________
Trykte medier _________________
Radio _________________
Internet: Google Ads _________________
Internet: Bannerreklame på tredjemands hjemmeside _________________
Internet: Sociale medier _________________
Internet: Affiliates _________________
Egen hjemmeside _________________
E-mail _________________
SMS _________________
Sponsorater _________________
Outdoor reklamer _________________
Offentlig transport _________________
Indendørs fysiske steder fx supermarkeder, kiosker og lign. _________________
Andet _________________
8.1.1. Markedsføring – Sponsorater
Angiv hvilke foreninger, virksomheder m.m., der er givet sponsorater til.
_________________
8.1.2. Markedsføring – Andet
Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________
8.1.3. Markedsføring – Affiliates
Hvor stor en andel af de angivne omkostninger til affiliates er afregning baseret på størrelsen af spillerens tab?
_________________
8.2. Markedsføring – Tv-kanaler
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på TV, på følgende Tv-kanaler, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 8.1.
TV 2 _________________
Discovery Networks Denmark (f.eks. Kanal 4, 5, 6, 7 og 9) _________________
Nordic Entertainment Group (NENT)
(f.eks. TV 3, 3+, 3 puls, 3 sport) _________________
Andre _________________
8.2.1. Markedsføring – Andre Tv-kanaler
Hvilke andre Tv-kanaler?
_________________
8.3. Markedsføring – Sociale medier
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på følgende sociale medier, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 8.1.
Youtube _________________
Instagram _________________
Facebook _________________
X (Tidl. Twitter) _________________
Snapchat _________________
TikTok _________________
Influencere/streamere. _________________
(Ved influencer/streamer menes en person, som reklamerer via sociale medier)
Andre sociale medier _________________
8.3.1 Markedsføring – Influencere/streamere
Hvilke influencere/streamere benytter I?
_________________
8.3.2 Markedsføring – Andre sociale medier
Hvilke andre sociale medier?
_________________
9. Markedsføring – VÆDDEMÅL
9.1. Markedsføring – Medier
Angiv markedsføringsomkostninger, opgjort i danske kroner (DKK), til det danske marked på følgende medier. Bemærk, at de anførte hovedbeløb for omkostninger til markedsføring bliver afstemt med de udspecificerede beløb, og at tallene derfor bør gå op.
TV _________________
TV – live bets _________________
Biograf _________________
Trykte medier _________________
Radio _________________
Internet: Google Ads _________________
Internet: Bannerreklame på tredjemands hjemmeside _________________
Internet: Sociale medier _________________
Internet: Affiliates _________________
Egen hjemmeside _________________
E-mail _________________
SMS _________________
Sponsorater _________________
Outdoor reklamer _________________
Offentlig transport _________________
Indendørs fysiske steder fx supermarkeder, kiosker og lign. _________________
Andet _________________
9.1.1. Markedsføring – Sponsorater
Angiv hvilke foreninger, virksomheder m.m., der er givet sponsorater til.
_________________
9.1.2. Markedsføring – Andet
Angiv hvad "Andet" indebærer
_________________
9.1.3. Markedsføring – Affiliates
Hvor stor en andel af de angivne omkostninger til affiliates er afregning baseret på størrelsen af spillerens tab?
_________________
9.2. Markedsføring – Tv-kanaler
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på TV, på følgende Tv-kanaler, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 9.1.
TV 2 _________________
Discovery Networks Denmark (fx Kanal 4, 5, 6, 7 og 9) _________________
Nordic Entertainment Group (NENT) _________________
(fx TV 3, 3+, 3 puls, 3 sport) _________________
Andre _________________
9.2.1. Markedsføring – Andre Tv-kanaler
Hvilke andre Tv-kanaler?
_________________
9.3. Markedsføring – Sociale medier
Fordel markedsføringsomkostningerne afholdt på følgende sociale medier, opgjort i danske kroner (DKK). De anførte tal skal sammenlagt stemme overens med det angivne beløb i pkt. 9.1.
YouTube _________________
Instagram _________________
Facebook _________________
X (Tidl. Twitter) _________________
Snapchat _________________
TikTok _________________
Influencere/streamere. _________________
(Ved influencer/streamer menes en person, som reklamerer via sociale medier)
Andre sociale medier _________________
9.3.1. Markedsføring – Influencere/streamere
Hvilke influencere/streamere benytter I?
_________________
9.3.2. Markedsføring – Andre sociale medier
Hvilke andre sociale medier?
_________________
10. Salgsfremmende foranstaltninger - ONLINEKASINO
10.1. Hvilke typer af salgsfremmende foranstaltninger benytter I?
______________
10.2. Bonus – Velkomstbonus
Angiv hvor stor en procentdel af de velkomstbonusser som er tildelt i 2024, der er realiseret. Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
_______________
10.3. Bonus – Eksisterende kunder
Angiv hvor stor en procentdel af de bonusser som i 2024 er tildelt eksisterende kunder, som er realiseret.
Eksisterende kunder er kunder, som havde oprettet og verificeret sin spilkonto den 1. januar 2024.
Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
_________________
10.4. Værdi af salgsfremmende foranstaltninger
Angiv værdien af afgiftspligtigt indskud i 2024 fraregnet værdien der kommer fra salgsfremmende foranstaltninger
¬¬¬¬¬¬¬__________________
Angiv værdien af afgiftspligtig bruttospilleindtægt i 2024 fraregnet værdien der kommer fra salgsfremmende foranstaltninger
__________________
10.5 Gratis spil
Har I udbudt gratis spil i 2024?
Gratis spil er hvor der ikke er krav om at spilleren foretager en forudgående indbetaling eller indskud på et andet spil for at få adgang til det gratis spil.
□ Ja
□ Nej
10.5.1. Hvilke gratis spil har I udbudt?
_________________
10.5.2. Hvad er den samlede værdi af gevinsterne fra de gratis spil I har udbudt?
_________________
11. Salgsfremmende foranstaltninger - VÆDDEMÅL
11.1. Hvilke typer af salgsfremmende foranstaltninger benytter I?
__________________
11.2. Bonus – Velkomstbonus
Angiv hvor stor en procentdel af de velkomstbonusser som er tildelt i 2024, der er realiseret. Med realiseret menes, at alle tilknyttet vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
___________________
11.3. Bonus – Eksisterende kunder
Angiv hvor stor en procentdel af de bonusser som er tildelt i 2024 til eksisterende bonusser, der er realiseret. Med realiseret menes, at alle tilknyttede vilkår er opfyldt og bonussen er fri til udbetaling.
__________________
11.4. Værdi af salgsfremmende foranstaltninger
Angiv værdien af afgiftspligtigt indskud i 2024 fraregnet værdien der kommer fra salgsfremmende foranstaltninger
_________________
Angiv værdien af afgiftspligtig bruttospilleindtægt i 2024 fraregnet værdien der kommer fra salgsfremmende foranstaltninger
_________________
11.5. Gratis spil
Har I udbudt gratis spil i 2024?
Gratis spil er hvor der ikke er krav om at spilleren foretager en forudgående indbetaling eller indskud på et andet spil for at få adgang til det gratis spil.
□ Ja
□ Nej
11.5.1. Hvilke gratis spil har I udbudt?
_________________
11.5.2. Hvad er den samlede værdi af gevinsterne fra de gratis spil I har udbudt?
_________________
12. Limitering
12.1. Anvender I limitering?
Ved limitering menes, at I indsatsbegrænser visse spillere eller, hvor I begrænser hvad spilleren kan vinde. OBS: Limitering dækker ikke indbetalingsgrænser valgt af spilleren selv.
□ Ja
□ Nej
13. Klager
Definitionen af en klage er, når en spiller ikke er enig i sagsbehandlingen eller resultatet heraf eller har benyttet ordet ”klage” i sin henvendelse.
13.1. Angiv antallet af klager modtaget fra spillere.
_________________
13.2. Antal henvendelser, som har karakter af en klage, hvor ordet ”klage” er brugt.
_________________
13.3. Angiv den gennemsnitlige sagsbehandlingstid for en klage.
_________________
13.4. Angiv antallet af klager, hvor sagsbehandlingstiden har varet længere end 14 dage.
Sagsbehandlingstiden udregnes fra dagen, hvor klagen modtages, til klageren har modtaget endeligt svar.
_________________
14. Ansvarligt spil
14.1. Ansvarligt spil-information
Hvilket behandlingscenter har I samarbejdet med ved udarbejdelse af information om ansvarligt spil og de potentielle skadevirkninger af spil på jeres hjemmeside?
_________________
14.2. Selvtest
14.2.1. Hvilken selvtest for spilafhængighed benytter i?
□ Egen
□ Ekstern
14.2.2. Får I oplyst, hvor mange spillere som har benyttet selvtesten?
□ Ja
□ Nej
Hvis JA til spørgsmål 14.2.2:
14.2.2.1. Hvor mange spillere har benyttet selvtesten?
_________________
14.2.3. Får I kendskab til resultatet af testen?
□ Ja
□ Nej
Hvis JA til spørgsmål 14.2.3.:
14.2.3.1. Inddrager I resultatet af testen i jeres samlede risikovurdering af spilleren?
□ Ja
□ Nej
14.3. Loyalitetsprogrammer
14.3.1. Tilbyder I spillere belønninger og/eller særbehandling på baggrund af omfanget af deres spil?
□ Ja
□ Nej
Hvis JA til spørgsmål 14.3.1.:
14.3.1.1. Hvad består belønningerne og/eller særbehandlingen i den forbindelse af?
_________________
Hvis JA til spørgsmål 14.3.1.:
14.3.1.2. Hvad er kriterierne for at blive omfattet af belønningerne og/eller særbehandlingen?
_________________
14.4. Unge under 18 år – online
14.4.1. Har I konstateret, at personer under 18 år har spillet online på jeres hjemmeside eller brugergrænseflade?
□ Ja
□ Nej
Hvis JA til spørgsmål 14.4.1.:
14.4.1.1. Angiv, hvordan I har konstateret, at personer under 18 år har spillet online.
_________________
Hvis JA til spørgsmål 14.4.1.:
14.4.1.2. Angiv, hvilke foranstaltninger I har anvendt, når I har konstateret, at personer under 18 år har spillet online.
_________________
14.5. Indbetalingsgrænser
Angiv medianen samt 90. og 99. percentil af fastsatte indbetalingsgrænser i 2024.
_________________
Medianen er den midterste værdi af de fastsatte indbetalingsgrænser. Det svarer til den 50 percentil.
Definition af percentil (eksemplificeret ved den 99. percentil): Den 99. percentil er den indbetalingsgrænse, hvis værdi 99 pct. af indbetalingsgrænserne ligger under og som én procent af indbetalingsgrænserne ligger over.
Percentiler er en typisk opslagsfunktion i dataprogrammer som Excel.
Daglige indbetalingsgrænser – median _________________
Daglige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Daglige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – median _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Ugentlige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – median _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – 90. percentil _________________
Månedlige indbetalingsgrænser – 99. percentil _________________
14.6. Selvudelukkelse
Angiv antal spillere, der har valgt en afkølingsperiode eller midlertidig udelukkelse fra jeres spil (herunder ikke ROFUS-registreringer):
På 24 timer _________________
På 30 dage _________________
På over 30 dage _________________
Endelig udelukkelse _________________
Anden periode _________________
Hvis der svares ”Anden periode”:
14.6.1. Selvudelukkelse – Anden periode
Angiv "Anden periode"
_________________
14.7. Markedsføring til selvudelukkede
Angiv de foranstaltninger, som I har for at sikre, at I ikke sender markedsføring til spillere, der har udelukket sig selv fra spil på jeres side.
_________________
14.8. Spilmønstre
14.8.1. Oplys hvordan I gør jer bekendte med spillerens spilmønstre?
□ Alene ved manuel gennemgang
□ Alene ved automatisering/software
□ Ved en kombination af begge metoder
14.8.1.1. Hvilke forskellige risikokategorier inddeler I jeres spillere i (Eksempel risikospillere, problemspillere, øvrige spillere)
_________________
14.9. Ansvarligt spil-foranstaltninger
14.9.1. Udgør indhentning af indkomstoplysninger, formueoplysninger eller lignende fra spilleren en del af jeres foranstaltninger i relation til ansvarligt spil?
□ Ja
□ Nej
14.9.1.1. Oplys hvornår I indhenter den type oplysninger?
_________________
14.10. Outsourcing og tredjemandsbistand
14.10.1. Har I outsourcet eller benytter I tredjemandsbistand til at varetage nogen af jeres forpligtelser i relation til ansvarligt spil?
□ Ja
□ Nej
Hvis JA til spørgsmål 14.10.1
14.10.1.1. Hvilken/hvilke forpligtelser benytter I til tredjemandsbistand?
_______________
Hvis JA til spørgsmål 14.10.1
14.10.1.2. Hvilken tredjemand varetager forpligtelsen for jer?
__________________
14.11. Landbaseret væddemål
14.11.1 Hvor mange spillere har I udstedt et identifikationsmiddel (spilkort) til?
Antal _________________
14.11.2 I hvor mange tilfælde, har I konstateret misbrug af et identifikationsmiddel (spilkort)?
Antal _________________
14.11.3 Hvordan har I konstateret misbrug af et identifikationsmiddel (spilkort)?
_________________
14.11.4 Angiv, hvilke foranstaltninger I har anvendt, når I har oplevet misbrug af et identifikationsmiddel (spilkort)?
_________________
15. Hvidvask
15.1. Giver I mulighed for, at en spiller kan oprette en midlertidig spilkonto?
□ Ja
□ Nej
15.2 Betalingsløsninger
15.2.1 Angiv de betalingsløsninger, som I tilbyder
□ Betalingskort (fx VISA, Mastercard og lignende)
□ Bankoverførsler (fx overførsel til/fra NemKonto)
□ Vouchers (vouchers defineres som et værdibevis, som kan anvendes til indsats på spil)
□ Forudbetalte kort (fx Paysafecard)
□ E-wallet (fx Neteller, Skrill, Paypal, Paysafecard)
□ Kontanter
□ Andre
15.2.1.1 Hvis andre betalingsløsninger, angiv hvilke
_________________
Hvis der tidligere er svaret JA til at udbyde landbaseret spil:
15.3 Landbaseret væddemål
15.3.1 Udbyder I landbaserede væddemål via selvbetjeningsterminaler?
En selvbetjeningsterminal karakteriseres som selvbetjent, hvis en kunde endeligt kan indgå væddemål uden at være i kontakt med salgsstedets personale.
□ Ja
□ Nej
15.3.2 Benytter I jer af eksterne forhandlere til udbud af landbaserede væddemål?
□ Ja
□ Nej
Hvis Ja til spørgsmål 15.3.2.:
15.3.2.1 Angiv antal interne og eksterne forhandlere, som anvendes til jeres udbud af landbaserede væddemål
Antal interne forhandlere: _________________
Antal eksterne forhandlere: _________________
16. Administrative eller strafferetlige sanktioner
16.1. Har I (som tilladelsesindehaver) i 2024 modtaget danske administrative eller strafferetlige sanktioner vedrørende overtrædelse af spillelovgivningen, herunder bøder, domme, påbud, påtaler, anmeldelser eller lignende?
□ Ja
□ Nej
16.1.1. Har I (som tilladelsesindehaver) i 2024 modtaget udenlandske administrative eller strafferetlige sanktioner/reaktioner vedrørende overtrædelse af spillelovgivningen, herunder bøder, domme, påbud, påtaler eller lignende?
□ Ja
□ Nej
16.1.2. Hvor mange danske og/eller udenlandske administrative og/eller strafferetlige sanktioner har I (som tilladelsesindehaver) modtaget i 2024?
Antal: ________________
16.1.3. Hvilken type sanktion er der givet?
_________________
16.1.4. Hvem har givet sanktionen – angiv myndighed og land.
_________________
16.1.5. Angiv totalt antal af danske og/eller udenlandske administrative afgørelser som I (som tilladelsesindehaver) har modtaget for overtrædelser af spillelovgivninger i 2024.
Påbud/påtaler skal inkluderes.
Antal administrative afgørelser: ________________
16.2.Har jeres koncern i 2024 modtaget danske og/eller udenlandske administrative eller strafferetlige sanktioner vedrørende overtrædelse af spillelovgivningen, herunder bøder, domme, påbud, påtaler, anmeldelser eller lignende?
□ Ja
□ Nej
16.2.1. Hvor mange danske og/eller udenlandske administrative og/eller strafferetlige sanktioner har jeres koncern modtaget i 2024?
Antal: ________________
16.2.2. Hvilken type sanktion er der givet?
_________________
16.2.3. Hvem har givet sanktionen – angiv myndighed og land.
_________________
16.2.4. Angiv totalt antal af danske og/eller udenlandske administrative afgørelser som koncernen har modtaget for overtrædelser af spillelovgivninger i 2024.
Antal administrative afgørelser i koncernen: ________________
17. Matchfixing
17.1 Angiv hvilke eksterne alarmsystemer, som I samarbejder med
_________________
17.2. Angiv hvor mange alarmer
Angiv i hvor mange tilfælde I har rapporteret mistænkelige begivenheder til jeres eksterne alarmsystem
_______________
17.3. Har I suspenderet væddemål på grund af en begrundet mistanke om aftalt spil?
□ Ja
□ Nej
17.3.1. Angiv hvilke(n) begivenhed/begivenheder.
_________________
17.3.2. Angiv hvilke(t) væddemål i begivenheden/begivenhederne.
_________________
17.3.3. Angiv dato for begivenhed/begivenhederne.
_________________
18. Modregningsfri konto
18.1 Angiv det gennemsnitligt indestående for de 20 spillere med flest midler den 31.12.2024.
Angiv beløb ________________
18.2 Angiv indestående på modregningsfri konto den 31.12.2024.
Angiv beløb ________________
19. Inaktive konti
19.1 Angiv antal inaktive konti den 31.12.2024.
Ved en inaktiv konto menes en konto, hvor der ikke har været spilaktivitet indenfor referenceperioden den 1.1.2024 til den 31.12.2024.
Antal inaktive konti ________________
19.1.1 Indestående beløb på det samlede antal inaktive konti den 31.12.2024.
Beløb ________________
20. Beretning om, hvordan I har efterlevet lovens krav.
I bedes oplyse om virksomhedens hovedaktiviteter, og udviklingen heri, samt give en beskrivelse af væsentlige forhold, som har påvirket eller forventes at påvirke virksomheden.
_________________
Hvis I er en del af en koncern, skal det beskrives hvilke usikkerhedsfaktorer, der påhviler henholdsvis jer og koncernen.
_________________
Oplys om de største begivenheder, som fx kampagner, ændringer i spiludbuddet eller spilplatforme, samt øvrige væsentlige tiltag mv.
_________________
Hvad er forventningen til 2025?
_________________
21. Domæner
21.1. Hvilke aktive domæner har I ved besvarelsen af årsredegørelsen for 2024.
I bedes angive de domæner, som benyttes under jeres tilladelse til udbud af spil på daværende tidspunkt. I tilfælde af, at I har lukket et/flere domæne(r) i løbet af 2024 skal disse ikke fremgå af besvarelsen.
22. Udbud af spil i app
22.1.Benytter i app(s) til at udbyde spil?
Ved app menes en applikation som benyttes til udbud af spil via mobile enheder.
□ Ja
□ Nej
22.1.1. Hvis ja, hvad hedder jeres app(s)?
_________________