Ændringer i ROFUS – nye bekendtgørelser er trådt i kraft

21, jan 2020

Fra den 1. januar 2020 er nye bekendtgørelser i Spilleloven trådt i kraft. Dette betyder, at der er flere store ændringer i Spillemyndighedens Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere (ROFUS). Den største ændring er den nye ”sletteknap”.

Hvad er blevet ændret?

Sletteknap
Før de nye bekendtgørelser skulle du, som registreret i ROFUS, indsende en skriftlig anmodning til Spillemyndigheden for at blive slettet i ROFUS. Efter den 1. januar 2020 skal du nu selv sørge for at anmode om sletning via www.rofus.nu.

”Nej tak til spilreklamer”
Når du registrerer dig i ROFUS tilmelder du dig samtidig ”Nej tak til spilreklamer”. Derved undgår du at modtage reklamer fra online spilselskaber med dansk spiltilladelse, mens du er registreret i ROFUS.

Hvad betyder det for dig?

Hvis du ønsker sletning af din registrering som endeligt udelukket i ROFUS, skal du logge ind på www.rofus.nu med dit NemID, hvor du selv skal anmode om at blive slettet fra registeret. Anmodningen skal du herefter bekræfte ved at logge ind på www.rofus.nu efter minimum 7 dage og maksimum 30 dage. Husk, at du først kan anmode om sletning efter minimum 1 år.

Hvis du har en midlertidig udelukkelse, skal du ikke foretage dig noget. Din registrering i ROFUS ophæves automatisk, når den valgte periode udløber på dato og klokkeslæt.

Styrken ved ROFUS er fortsat, at din registrering ikke kan annulleres - også selvom du fortryder.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte Spillemyndigheden via kontaktformularen(vælg kategorien ”ROFUS – udelukkelse fra spil”)