Markedsføring

Markedsføring af spilprodukter er tilladelsesindehavernes kanal til spillerne, og i spillelovgivningen er der særlige regler for markedsføring på spilområdet. Det er derfor vigtigt for Spillemyndigheden, at vi har en god og stærk dialog med Forbrugerombudsmanden, som fører tilsyn med erhvervsdrivendes markedsføring i forhold til markedsføringsloven.

Spillemyndigheden har siden den delvise liberalisering af spilmarkedet i 2012 erfaret, at markedsføringsområdet kræver konstant opmærksomhed. Et af vores fokusområder inden for markedsføring er at sikre, at tilladelsesindehavernes markedsføring af bonus foregår på en klar og tydelig måde.
Vi ønsker at sikre, at tilladelsesindehaverne i deres daglige drift har fokus på, at markedsføringen lever op til lovens formål om, at spil udbydes på en rimelig, ansvarlig og gennemskuelig måde. Vi stillede derfor krav om dokumentation for tilladelsesindehavernes procedurer for at sikre at spillelovgivningens regler om markedsføring vedrørende markedsføring bliver overholdt. Et af kravene var dokumentation af, hvordan det sikres, at alle vilkår bliver oplyst i forbindelse med bonustilbud.

Nej tak til reklamer

Siden 2017 har det været muligt for onlinetilladelsesindehaverne at undgå at sende reklamer til selvudelukkede personer. Baggrunden var en oplevelse af gentagne sager om spillere, der var utilfredse med at modtage markedsføringsmateriale fra spiludbydere, selvom de havde udelukket sig selv fra spil i ROFUS (Register Over Frivilligt Udelukkede Spillere).